Διατροφή και Κατάθλιψη

Η κατάθλιψη είναι μία ψυχική νόσος που τα τελευταία χρόνια κάνει ολοένα και πιο αισθητή την παρουσία της. Το πιο συνηθισμένο σύμπτωμα σε κάποιον που πάσχει από κατάθλιψη είναι η χαμηλή διάθεση, καθώς και ένα συνεχές αίσθημα λύπης. Yπάρχουν ωστόσο και άλλα συμπτώματα που διαφέρουν σημαντικά από άνθρωπο σε άνθρωπο.

Παράλληλα από την φαρμακευτική αγωγή που μπορεί να ακολουθήσει κάποιος, εάν και εφόσον κριθεί απαραίτητο από τον θεράπων ιατρό του, μπορεί να βοηθηθεί παράλληλα και με άλλα πιο φυσικά μέσα, όπως είναι η σωματική άσκηση και η διατροφή.

Όταν αναφερόμαστε στη διατροφή, αυτό δεν σημαίνει πως έχει σχεδιαστεί από ειδικούς ένα διαιτολόγιο που απευθύνεται σε άτομα που πάσχουν από κατάθλιψη, αλλά αναφερόμαστε σε κάποια θρεπτικά συστατικά που υπάρχουν σε συγκεκριμένες τροφές και έχει διαπιστωθεί πως συμβάλουν στην βελτίωση της διάθεσης.

Ποια είναι όμως αυτά και σε ποιες τροφές μπορείς να τα βρεις ; 

Βιταμίνη D : Έχει παρατηρηθεί πως άτομα που αντιμετωπίζουν συμπτώματα κατάθλιψης ή αγχώδη διαταραχών έχουν ανεπάρκεια σε βιταμίνη D. Την βιταμίνη D μπορούμε να την βρούμε σε τροφές όπως τα λιπαρά ψάρια, το μοσχαρίσιο συκώτι, τον κρόκο του αυγού και τα ενισχυμένα τρόφιμα (χυμοί – γαλακτοκομικά).

Ω3 λιπαρά : Τα Ω3 λιπαρά μειώνουν τα επίπεδα στρεσογόνων ορμονών και μπορούμε να τα βρούμε σε λιπαρά ψάρια όπως οι σαρδέλες, ο σολωμός και ο τόνος αλλά και στους ξηρούς καρπούς.

Βιταμίνη B12 & Β9 : Οι βιταμίνες αυτές σχετίζονται με την παραγωγή σερετονίνης, γνωστής και ως ορμόνη της διάθεσης. Καλή πηγή των βιταμινών αυτών είναι το κόκκινο κρέας, το αυγό, το ψάρι, τα πουλερικά, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά και οι χυμοί φρούτων.

Βιταμίνη C:  Η βιταμίνη C πέραν του ότι είναι αντιοξειδωτική, συμμετέχει στα χημικά συστήματα του οργανισμού που έχουν να κάνουν με την παραγωγή της σερετονίνης, της ντοπαμίνης και της νοραδρεναλίνης . Η ισορροπία αυτών των νευροδιαβιβαστών είναι ζωτικής σημασίας για την συναισθηματική και ψυχική ευεξία του ανθρώπου. Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C είναι ο χυμός πορτοκαλιού, οι πιπεριές, το μπρόκολο, οι φράουλες.

Η σωστή διατροφή μπορεί να μειώσει τα συμπτώματα της κατάθλιψης και να ενισχύσει την απόδοση των αντικαταθλιπτικών φαρμάκων.

More from Christodoulou Family

Μπάρες πρωινού με χυμό πορτοκάλι 100% Οικογένεια Χριστοδούλου

Αν είσαι από τους τύπους που παίρνουν το πρωινό τους στο χέρι...
Διάβασε το

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *