Το ρόδι και οι ευεργετικές του ιδιότητες

Θα έχετε ακούσει για τις ευεργετικές ιδιότητες των φρούτων και πόσο σημαντική είναι η καθημερινή τους κατανάλωση. Μάλιστα, προτείνεται να καταναλώνεται ποικιλία, καθώς από το κάθε ένα μπορούμε να προσλάβουμε πολύτιμα θρεπτικά συστατικά. Στην κατηγορία των φρούτων, λοιπόν, ανήκει και το ρόδι, το οποίο περιέχει πληθώρα ευεργετικών συστατικών.

Ποια είναι η διατροφική αξία του ροδιού;
Αποτελεί καλή πηγή μικροθρεπτικών συστατικών, όπως η βιταμίνη C, K και το φυλλικό οξύ καθώς και διαιτητικών ινών. Παράλληλα, είναι πλούσιο σε κάλιο και διάφορα φυτοχημικά συστατικά, όπως οι πολυφαινόλες (ταννίνες, ανθοκυανίνες και φλαβονόλες), τα οποία παρουσιάζουν αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Μάλιστα, αναφέρεται, πως το ρόδι, όσον αφορά τις αντιοξειδωτικές του ιδιότητες, υπερτερεί του κόκκινου κρασιού και του πράσινου τσαγιού. Η κατανάλωση των παραπάνω συστατικών έχει συσχετιστεί με οφέλη για τα καρδιομεταβολικά νοσήματα μέσω:
• βελτίωσης της δυσλιπιδαιμίας (π.χ. αυξημένη χοληστερόλη)
• βελτίωσης της αρτηριακής πίεσης
Επιπλέον, πειραματικά δεδομένα με τη χρήση καρκινικών κυττάρων από τον προστάτη, καταδεικνύουν πιθανό όφελος του ροδιού στην αναστολή της ανάπτυξης τους. Ωστόσο, δεν μπορούμε να εξάγουμε συμπέρασμα ως προς τις αντικαρκινικές του ιδιότητες, μόνο από αυτές τις ελάχιστες και τέτοιου είδους μελέτες.

Πώς μπορεί να καταναλωθεί;
Μπορεί να καταναλωθεί ωμό ως φρούτο ή να προτεθεί κάλλιστα σε σαλάτες, προσθέτοντας οξύτητα. Επίσης, επιλέγεται συχνά η κατανάλωση του χυμού του. Καλό είναι να καταναλώνετε χυμό που έχετε στύψει ή αν θέλετε να επιλέξετε κάποιον του εμπορίου, δώστε σημασία, ώστε να αναγράφει «100% φυσικός χυμός» και να μην περιέχει πρόσθετη ζάχαρη.
Εν κατακλείδι, το ρόδι μπορεί να αποτελέσει μέρος της ποικιλίας των φρούτων που προτείνονται σε καθημερινή βάση, καθώς με τη σειρά του θα προσφέρει στον οργανισμό πολύτιμα για την υγεία θρεπτικά συστατικά.

Τσίγκας Αλέξανδρος
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc Κλινικής Διατροφής
«Opus Nutrition», Διατροφική φροντίδα ογκολογικών ασθενών

Πηγές

• Aida Zarfeshany et al, Potent health effects of pomegranate, Adv Biomed Res. 2014; 3: 100. • Saeed Akhtar et al, Pomegranate Bioactive Molecules and Health Benefits. Bioactive Molecules in Food; 1253-1279
• Amirhossein Sahebkar et al, Effects of pomegranate juice on blood pressure: A systematic review and meta-analysis of randomized controlled trials,
Pharmacological Research. 2017; 115:149-161
• Vesna Vučić et al, Composition and Potential Health Benefits of Pomegranate: A Review. Current Pharmaceutical Desig. 2019; 25:16

Μια πολύ καλή λύση είναι ο 100% στυμμένος χυμός ρόδι Οικογένεια Χριστοδούλου χωρίς ζάχαρη, ο οποίος όχι μόνο έχει αποδεδειγμένη αντιοξειδωτική δράση αλλά και με μέρος των εσόδων του στηρίζει το έργο του ΑγκαλιάΖΩ – Όμιλος Εθελοντών κατά του Καρκίνου.

 

Comments

comments

Tags from the story
,
More from Οικογένεια Χριστοδούλου

Χυμός πορτοκάλι: Οφέλη και θερμίδες

Τι πιο υγιεινό από ένα ποτήρι χυμό πορτοκάλι για να ξεκινήσει η...
Διάβασε το

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *