Ιώσεις: Πώς θα τις αποφύγετε;

Μπήκαμε για τα καλά στην εποχή όπου παρουσιάζουν έξαρση οι ιώσεις του αναπνευστικού και καθώς δεν υπάρχει συγκεκριμένη φαρμακευτική θεραπεία, ο κύριος τρόπος πρόσληψης είναι η τόνωση του ανοσοποιητικού συστήματος. Σας έχουμε 8 τρόπους!

1. Σωστή διατροφή
Εξάντληση του ανοσοποιητικού μπορεί να επέλθει, εκτός από την ύπαρξη κάποιας πάθησης, και λόγω ανθυγιεινών διατροφικών συνηθειών και τρόπου ζωής. Κι αυτό γιατί αν οι διατροφικές μας συνήθειες περιέχουν σε μεγάλο ποσοστό κόκκινο κρέας, ζάχαρη, αλάτι, επεξεργασμένα προϊόντα, κορεσμένα και τρανς λιπαρά, σε συνδυασμό με καθιστική ζωή, άγχος και ελλιπή ύπνο, οδηγούν σε αποδυνάμωση του ανοσοποιητικού συστήματος. Έτσι, για να θωρακιστεί ο οργανισμός απέναντι στις ιώσεις, η διατροφή θα πρέπει να περιλαμβάνει αρκετά φρούτα, λαχανικά και νερό. Παράλληλα, προτείνεται η ημερήσια κατανάλωση 1-2 ποτηριών χυμών φρούτων.

2. Βιταμίνη C
Επιστήμονες τονίζουν ότι η βιταμίνη C είναι η κύρια βιταμίνη τόνωσης και ενίσχυσης του ανοσοποιητικού συστήματος. Μην ξεχνάμε λοιπόν, να καταναλώνουμε φρούτα και λαχανικά με έντονα πορτοκαλί, κίτρινα, πράσινα και κόκκινα χρώματα.  Για παράδειγμα, με ένα ποτήρι χυμό πορτοκάλι, όπως το 100% πορτοκάλι Οικογένεια Χριστοδούλου χωρίς ζάχαρη, καλύπτουμε τις ημερήσιες ανάγκες μας σε βιταμίνη C.

3. Χαμογελάστε!
Όλοι γνωρίζουμε ότι ο ήλιος παίζει σημαντικό ρόλο στη διάθεσή μας. Κι αυτό γιατί η βιταμίνη D συμβάλλει στη διατήρηση υγιών επιπέδων σεροτονίνης στον εγκέφαλο. Πρόκειται για νευροδιαβιβαστή που είναι απαραίτητος στη ρύθμιση της διάθεσης και η έλλειψή του έχει συσχετιστεί με την κατάθλιψη. Γι’αυτό και το χειμώνα που η λιγοστή ηλιοφάνεια δεν επιτρέπει στον οργανισμό να συνθέσει με φυσικό τρόπο τις απαραίτητες ποσότητες βιταμίνης D, η οποία βοηθά στην καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού, είμαστε πιο ευάλωτοι σε ιώσεις. Έτσι, καταφεύγουμε στη δεύτερη πηγή βιταμίνης D μετά τον ήλιο, που είναι η πρόσληψη μέσω των τροφών. Λίγες τροφές είναι πλούσιες σε βιταμίνη D και αυτές είναι ορισμένα «λιπαρά» ψάρια (όπως ο σολομός, το σκουμπρί, ο τόνος, ο μπακαλιάρος, η πέστροφα, οι σαρδέλες), το μουρουνέλαιο, τα αυγά και τα γαλακτοκομικά. Επιπλέον, μια πολύ εύκολη και θρεπτική λύση είναι το βιταμινούχο βύσσινο Οικογένεια Χριστοδούλου με βύσσινα από την Αρκαδία και τη Μακεδονία, που όχι μόνο δεν περιέχει ζάχαρη αλλά είναι εμπλουτισμένο με βιταμίνες C & D!

4. Βήξτε & φταρνιστείτε σωστά
Οι περισσότεροι άνθρωποι όταν θέλουν να βήξουν ή να φταρνιστούν συνηθίζουν να βάζουν μπροστά στο στόμα τα χέρια τους. Η πρακτική όμως αυτή είναι λάθος καθώς μέσω των χεριών τα μικρόβια θα εξαπλωθούν πιο γρήγορα καθώς πιάνουμε άλλα αντικείμενα. Ο σωστός τρόπος είναι να βήχουμε και να φταρνιζόμαστε στην εσωτερική γωνία του αγκώνα.

5. Μείνετε μακριά
Είναι η εποχή που παιδιά και ενήλικες κλεινόμαστε στο σπίτι με αποτέλεσμα η εξάπλωση των ιώσεων να γίνεται πιο γρήγορα. Αν γνωρίζετε ότι κάποιος στο φιλικό ή οικογενειακό περιβάλλον έχει ίωση αποφεύγετε την επαφή μαζί του ενώ η ίδια προσοχή πρέπει να δίνεται και στα παιδικά πάρτι. Οι παιδότοποι, μάλιστα, αν και είναι βολικοί για την απασχόληση των παιδιών, ευνοούν την εξάπλωση των ιώσεων καθώς στα παιχνίδια συγκεντρώνονται τα περισσότερα βακτήρια ενώ σταγονίδια από το βήχα των παιδιών βρίσκονται συνεχώς στον αέρα.

6. Ασκηθείτε!
Η άσκηση τονώνει το ανοσοποιητικό ενώ ωφελεί και την σωματική και ψυχική υγεία. Ο Οκτώβριος είναι η καλύτερη εποχή για να αρχίσει κανείς ένα άθλημα, χορό ή γυμναστήριο, μόνος ή μαζί με τα παιδιά του. Βάλτε την άσκηση στη ζωή σας, τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα! Ιδανικός σύντροφος για την τόνωση του οργανισμού μετά από έντονη σωματική άσκηση είναι ο χυμός ρόδι, μπλούμπερι, ράσμπερι που δεν περιέχει ζάχαρη και είναι εμπλουτισμένος με βιταμίνη C και Μαγνήσιο.

7. Τηρείτε τους κανόνες υγιεινής
Ο πρώτος τρόπος μετάδοσης ιών είναι διαμέσου σταγονιδίων που εκπέμπονται όταν βήχει ή φταρνίζεται ένα άτομο που έχει ήδη ίωση. Ο δεύτερος είναι μέσω των χεριών που αγγίζουν επιφάνειες όπου υπάρχει ήδη ο ιός και στη συνέχεια τον μεταφέρουμε στο στόμα, τη μύτη ή τα μάτια. Έτσι, όσο απλό και αυτονόητο κι αν ακούγεται, το καλό πλύσιμο των χεριών συμβάλλει καθοριστικά στην πρόληψη των ιώσεων. Το ίδιο σημαντικό είναι και τα παιδιά στο σχολείο να πλένουν τακτικά τα χέρια τους, να χρησιμοποιούν χαρτομάντιλα και μετά να τα πετούν, να αποφεύγουν να αγκαλιάζονται ή να ακουμπούν τα πρόσωπά τους και να μην πίνουν από μπουκάλια άλλων παιδιών.

8. Συμβουλευτείτε το γιατρό σας
Μόλις εμφανιστούν συμπτώματα ίωσης, μην καταφύγετε μόνοι σας σε λήψη φαρμάκων ή αντιβίωσης αλλά θα πρέπει να ακολουθήσετε τις οδηγίες του γιατρού σας. Επιπλέον, οι ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού όπως παιδιά, ηλικιωμένοι και άτομα με εξασθενημένο ανοσοποιητικό σύστημα πρέπει, αν υπάρχει ένδειξη, να εμβολιαστούν.

Ανακαλύψτε όλη τη σειρά των βιταμινούχων χυμών Οικογένεια Χριστοδούλου χωρίς ζάχαρη, εμπλουτισμένη με βιταμίνες που συμβάλλουν στη διατήρηση της καλής υγείας. Πατήστε εδώ.

Comments

comments

More from Christodoulou Family

Βιολογική γρανίτα παγωτό

1L βιολογικός χυμός «Οικογένεια Χριστοδούλου» Tropical mix 4 κούπες κομμένα βιολογικά φρούτα της...
Διάβασε το

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *