Βιταμίνη C: Σύμμαχος υγείας

χυμός πορτοκάλι βιταμίνη C
Χυμός πορτοκάλι

Η βιταμίνη C είναι το πρώτο συστατικό που αναζητούμε για να αντιμετωπίσουμε τις ιώσεις ενώ έχει και άλλες ευεργετικές ιδιότητες. Είναι μια βιταμίνη για όλα!

Πολλαπλά οφέλη

Πρόκειται για μία υδατοδιαλυτή βιταμίνη, με ποικίλες ιδιότητες, ευεργετικές για τον άνθρωπο. Αποτελεί ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό, που προστατεύει τον οργανισμό μας έναντι των ελεύθερων ριζών που παράγονται σε καταστάσεις έντονου στρες. Μία από τις σημαντικές ιδιότητες της είναι η συμμετοχή της στη σύνθεση του κολλαγόνου, μίας πρωτεΐνης απαραίτητης για τη διατήρηση της ελαστικότητας του δέρματος και προστασίας του από τις βλαβερές ακτίνες του ήλιου.

Η βιταμίνη C συμβάλλει στην επούλωση τραυμάτων, ενώ παράλληλα παίζει βασικό ρόλο στο ανοσοποιητικό μας σύστημα. Έρευνες έχουν αποδείξει ότι ενισχύει την άμυνα μας στο κοινό κρυολόγημα, ενώ μειώνει τη διάρκεια των συμπτωμάτων από μία μέχρι δύο ημέρες. Καταναλώνοντας τρόφιμα πλούσια σ’ αυτή τη βιταμίνη παρατηρείται σημαντική βελτίωση στην απορρόφηση του σιδήρου των ζωικών προϊόντων, ενώ μελέτες έχουν αποδείξει την ευεργετική της δράση ενάντια στα υψηλή επίπεδα ολικής χοληστερόλης.

βιταμίνη C

Πολλοί δεν γνωρίζουν ότι μπορεί να ανήκουν στην πληθυσμιακή ομάδα που οι απαιτήσεις τους στη βιταμίνη C είναι αυξημένες. Οι ημερήσιες συνιστώμενες προσλήψεις είναι 90mg και 75mg για τους άντρες και τις γυναίκες αντίστοιχα. Μειωμένα επίπεδα της βιταμίνης όμως παρατηρούνται συνήθως σε καπνιστές και σε άτομα που δεν καταναλώνουν ποικιλία τροφίμων.

χυμός πορτοκάλι

Πηγές βιταμίνης C

Οι επιστήμονες προτείνουν ένα με δύο από τα φρούτα που καταναλώνουμε μέσα στην ημέρα να είναι πλούσια σε βιταμίνη C. Φρούτα και λαχανικά υψηλής περιεκτικότητας σε βιταμίνη C είναι τα ακόλουθα: μούρα, πεπόνι, εσπεριδοειδή, κράνμπερι, γκρέιπφρουτ, μάνγκο, πορτοκάλι, φράουλες, παπάγια, ακτινίδια, ανανάς, καρπούζι, μπρόκολο, λαχανάκια Βρυξελλών, λάχανο, πράσινες και κόκκινες πιπεριές, φασολάκια, αρακάς, μαϊντανός, σπανάκι, κολοκύθα, τομάτα.

χυμός πορτοκάλι ρόδι

Ποιος θα φανταζόταν ότι μία βιταμίνη έχει τόσες ιδιότητες; Μπορούμε να επωφεληθούμε απλά καταναλώνοντας καθημερινά φρούτα και λαχανικά πλούσια σε βιταμίνη C! Με ένα ποτήρι φυσικό χυμό πορτοκάλι ή ανάμικτο χυμό που περιέχει πορτοκάλι όπως πορτοκάλι με ρόδι Οικογένεια Χριστοδούλου, μπορούμε να πάρουμε μέχρι και το 95% των Συνιστώμενων Ημερήσιων Αναγκών μας σε βιταμίνη C. Μην ξεχνάμε λοιπόν τα φρούτα μας και τους φυσικούς χυμούς μας σε καθημερινή βάση!

 

Comments

comments

More from Οικογένεια Χριστοδούλου

Πάστα σοκολάτας σε 10 λεπτά

Πανεύκολη και γευστική πάστα σοκολάτας με λίγα υλικά! Είναι κατάλληλη ακόμα και...
Διάβασε το

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *